QR koder – varför exploderar inte användningen?

Facebooktwitterlinkedinmail

Som en del av arbetet med CliqTags så funderar vi rätt mycket på när QR koder kommer bli brett använt.

Vi ser fler och fler QR koder i olika typer av pappersbaserad media men konsumenten/mottagaren verkar ännu inte ha accepterat användningen och redan pratar de insatta om nya tekniker såsom NFC (Near Field Communication).

CliqTags är inte i sig beroende av QR koderna utan är en mobil plattform för att enkelt kunna bygga mobila mobila sajter och kan även driva trafik genom mobilanpassade annonser, bulk SMS, NFC eller annan teknik men vi har har en stor tro på QR koder baserat på att:

  • Enkelt att applicera på olika material: papper, plast, tyg osv
  • Enkelt att använda – rikta telefonen och scanna
  • Lätt att göra tillgängligt: görs på vanliga tryckerier

Men varför exploderar inte användningen av QR kod läsare? Några idéer och tankar?

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.